Unimicro

Det brukervennlige
regnskapssystemet

Strategi

Design

Branding

Digital

Visuell identitet, nettside, og kommunikasjonsstrategi for Unimicro

Prosjektet

Unimicro ønsket hjelp til å forvandle et komplekst og informasjonsrikt nettsted samt å bygge en sterk og tydelig merkevare. 

Hele merkevaren har fått et løft med ny visuell identitet som gjenspeiler organisasjonens DNA; teknologi, skaperglede og brukervennlighet. Logoen har fått en distinkt «O» som symboliserer det å trykke på startknappen. DNA-et er også grunnlaget for kommunikasjonsstrategien som skal bidra til å posisjonere Unimicro som det brukervennlige regnskapssystemet. På web har vi samarbeidet tett med INCREO, som har den helt riktige teknologikompetansen som krevdes.   

Prosjekt- og prosessledelse er ekstra moro når man får jobbe med så mange dyktige mennesker – både internt i Unimicro, og eksterne parter som Pitch og INCREO AS – TAKK for “dansen” og solid arbeid siste måneder, -nå gleder vi oss til fortsettelsen!

Ingrid Haraldseide
Prosjektleder Unimicro

Rådgivere Anette Skjegstad & Elise Skogrand
Prosjektleder Marit Andersen
Art direction Petter Volden
Tekst Andreas Fransisco Lindin
Design Yngve Hjulstad Arnesen
Foto Bjørnar Strømsholm